Winterretraite Omega Levensschool

De overgangsfase naar het nieuwe bewust doorlopen

De overgangsfase naar het nieuwe 27 - 30 dec. 2024

In de periode tussen Kerst en Oud en Nieuw is het lengen der dagen begonnen. Met de  Kerst is het Licht in de wereld gekomen. Je weet dat het nieuwe gaat komen. Mag de onrust die dat oproept eerst neerkomen in de diepte van je bewustzijn?!

Voordat je aan het nieuwe jaar begint, nodigen we je uit je te bezinnen op deze overgang. Een overgang die synoniem staat voor elke overgang in je leven. Je richten op het nieuwe vraagt een herijking van alle aspecten van je leven.

Je maakt je in deze retraite tijdelijk los van je dagelijkse leven en alles waaraan je gebonden bent. Daardoor komt er ruimte om te kijken wat je meeneemt en wat je achterlaat.

Zonder los te laten waaraan je gehecht bent, kun je niet helder kijken en vernieuwen. Dan ga je automatisch verder met het oude. Waar er dingen achtergelaten worden hoort het verwerken van verlies. Zowel het verlies van te lang vasthouden aan ......,  als het werkelijke verlies van dat wat straks geen aandacht meer gaat krijgen. Er breekt een nieuwe tijd aan  waarin de aandacht gaat naar de dingen van de volgende fase. Een beoefening om te laten sterven wat sterven mag om opnieuw te kunnen beginnen.

Deze jaarlijkse retraite geeft je de gelegenheid deze ontvouwing van je leven bewust door te maken.

Jezelf telkens transformeren naar een nieuwe fase is een levenskunst die we in deze retraite met elkaar ter hand nemen.
Deze retraite staat open voor  studenten van de Omega Levensschool.

Ben je geen student bij de Levensschool en wil je deelnemen, mail ons dan.

De leraren

De retraite wordt geleid door Mauk Pieper en Pauline Botden.

Zij dragen zorg voor de sfeer, de structuur en de teaching opdat het een optimale plek is voor ieders voortgaande bewuste ontwikkeling.

Mauk en Pauline delen al 30 jaar hun gezamenlijke passie voor zelfonderzoek en oefening, mensen begeleiden en opleiden. Zij hebben een diepgaand persoonlijk en spiritueel proces doorlopen en hebben zich laten voeden door vele leraren. Zij kennen van binnenuit de rijkdom van een aantal grote tradities.

Zij zijn de 'Senior teachers', 'supervisoren', 'houders van het erfgoed' en het 'geweten' van de 'Omega Levensschool'.

Integrale oriëntatie

De Omega Levensschool heeft een integrale oriëntatie. Dat betekent onder meer dat we ons breed laten inspireren door verschillende invalshoeken, stromingen en leraren.

Een integrale benadering kan putten uit de verschillende wijsheidstradities en filosofische stelsels uit de prémoderne, de moderne en de postmoderne tijd.

De integrale benadering includeert het gebied van ‘persoonlijke groei’, ‘spirituele ontwikkeling’ of ‘ontwaken’ (het leren kennen van wie je in wezen bent) en alle terreinen van je leven. Dit ten behoeve van het leven dat je bent, voor jezelf, de ander en de wereld.

Data en Prijzen

• Datum: 27 - 30 december 2024
  • Er is dit jaar ruimte voor 20 deelnemers.
  • Prijs: Inclusief 1- persoons kamer € 1005  (Er zijn 10  1- persoons kamers)
  •          Inclusief 2 - persoons kamer €   915  (Er zijn 5  2-persoons kamers)
  • Voor studerenden en bedrijfstarief zie boekingspagina.
  • Start: Vrijdag 27 december 10.00 uur.
  • Einde: Maandag 30 december 16.00 uur.
  • Locatie: Centrum Athanor

Wat zeggen onze deelnemers...

"Ik wist niet wat ik kon verwachten. Deze leraren gaven mij het vertrouwen om de diepte in te kunnen gaan."

Petra

“Na alle onrust van de feestdagen kwam ik tot mijzelf en kijk ik er nu naar uit om weer verder te gaan met wat ik ontdekt heb.”

Karel

"Ik weet nu dat ik los kan zijn  van de druk die ik mijzelf opleg en van de dingen waar ik me zo vaak over opwindt.

Josephine